Zeeuwse Maatregelen Coronavirus

Entree van Cadzand-Bad verandert flink

Bron: Omroep Zeeland

Artist impression van Duinhof Noord in Cadzand foto Compagnie Het Zoute

De entree van Cadzand-Bad vanaf Cadzand verandert de komende jaren aanzienlijk. Op Duinhof-Noord komt een appartementengebouw met winkels en een parkeergarage.

Zo'n honderd bewoners en tweede woningbezitters in Cadzand-Bad werden donderdag door de gemeente Sluis bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen aan Boulevard de Wielingen. Het Duinhof is de eerstvolgende plek die aan de beurt is voor de vernieuwingsslag van het kustdorp.

De gedaanteverwisseling van Cadzand-Bad is dan nóg niet ten einde, want ook aan de zuidelijke entree van Cadzand-Bad moet nog hoogbouw komen. Het ontwerp-bestemmingsplan voor de nieuwbouw van Hotel Noordzee en De Wielingen leidde vorige maand tot flinke beroering. De gemeente inventariseert momenteel de bezwaren die zijn ingediend.

Lees meer

Zo wil Cadzand de beste kustplaats aan de Noordzee worden

Bron: Omroep Zeeland

De beste badplaats van de Noordzeekust worden. Dat is het doel dat Cadzand voor ogen heeft. De ondernemersvereniging TOP Cadzand hoopt dat in 2025 bereikt te hebben. Ze wil dat voor elkaar krijgen door lokale ondernemers meer samen te laten werken.
 

'Groeien door te delen', is het motto van Cadzand de komende jaren. Volgens Martijn Anderson van de ondernemersvereniging gaat dat het dorp naar de top helpen. "Samenwerking zorgt ervoor dat ondernemers van elkaar leren maar ook dat we de service op een hoger niveau kunnen krijgen. We willen de nummer één van de kust worden en iedereen die hier komt moet Cadzand met minimaal een negen beoordelen."

Toverwoord is 'wellbeing'

Cadzand zet de komende jaren in op wellbeing (welzijn). Een containerbegrip waar je veel kanten mee op kan volgens Anderson. "Het staat niet alleen voor wellness maar voor veel meer. Het feit dat je in de zee kan springen zorgt voor een geluksgevoel maar ook dat je goed kan slapen, eten en drinken voor ieder budget en je ook kan laten verwennen in een spa. De combinatie van dit alles zorgt voor een gevoel van wellbeing."

Lees meer

Heel Cadzand wordt beter van toprestaurants in het dorp

Bron: PZC

Pure C foto Chantal Arnts

Alle ondernemers in Cadzand profiteren mee van de twee sterrenrestaurants in het dorp. Dat zegt Martijn Anderson van Toeristisch Ondernemersplatform Cadzand. De aanwezigheid van toprestaurants AirRepublic (één ster) en Pure C (twee sterren) heeft volgens de ondernemersvereniging veel voordelen voor Cadzand.

"Topzaken hebben een aanzuigende werking. Het zorgt ervoor dat andere restaurants ook goed voor de dag willen komen. Niet per se qua haute cuisine maar ook bijvoorbeeld de restaurants op het strand. En er komen soms beroemde gasten langs", aldus Anderson.

Die beroemde gasten zijn niet alleen belangrijk voor de sterrenrestaurants. "Sommigen hebben op Instagram meer dan een miljoen volgers. Als zij een foto plaatsen dat ze uit eten zijn geweest in Cadzand, dan levert dat een hoop reuring op. Daar kan geen reclamecampagne tegenop."

Lees meer

Roompot trapt het zomerseizoen af met meer dan 100 nieuwe activiteiten

Bron: persbericht Roompot

foto

Van zandkastelen bouwen tot TikTok Challenges

  • Op maat van verschillende leeftijdsgroepen
  • 4 thema’s: ontdek, speel, creëer en verbind
  • Begeleid, om zelf te doen of digitaal
  • Ongezien in de branche
  • Ruim 300 animatoren

Goes, dinsdag 9 maart 2021 – Roompot start het zomerseizoen met meer dan 100 nieuwe activiteiten op maat van zijn gasten. En dus ook aangepast aan de verschillende leeftijdsgroepen van gasten: van de allerjongsten tot het hele gezin, zonder de coole kids en tieners uit het oog te verliezen of op een hoopje te gooien. De afwisseling tussen activiteiten die de gasten laten ontdekken, spelen, creëren en verbinden maakt het volledig aanbod niet alleen compleet maar garandeert ook een erg leuke, gevarieerde en ongeziene vakantie.

Met ruim 180 vakantieparken in zijn aanbod weet Roompot dat niets zo moeilijk is als gepaste animatie en activiteiten te organiseren voor alle gasten. De ene zoekt de absolute rust, de andere wil de hele dag geprikkeld en geëntertaind worden. De combinatie van beiden zorgt vaak voor eenheidsworst en weinig variatie in de gastbeleving.  

Op maat van het park en de gasten

Roompot koos voor de andere weg en analyseerde de voorbije twee jaar het profiel van de gasten die elk park bezoeken en wat hun verwachtingen zijn. Dit met het besef dat gasten en hun verwachtingen tijdens een midweek, weekend of schoolvakantie kunnen variëren.

Met de resultaten van die studie ging het aan de slag en creëerde het met ‘the entertainment department’ - kortweg ‘ted’ -, de referentie in Europa en Groot-Brittannië als het aankomt op entertainment, meer dan 100 nieuwe activiteiten. Honderd activiteiten die in functie van het park, de gasten, het moment en de verwachtingen vanaf nu worden uitgerold. Ook 100 activiteiten die absoluut vernieuwend zijn voor de hele branche.

Lees meer